Kondis

Kondis 06 - 2018

Kondis, bladet for norsk organisasjon for kondisjonsidrett – er en organisasjon for deg som er interessert i kondisjonsidretter som løping, langrenn, sykkel og multisport.

Issue link: http://digital.findexaforlag.no/i/1013606

Contents of this Issue

Navigation

Page 51 of 71

52 Kondis 6 • 2018 Det ble både rikelig med høydemeter og kilometer på gruppa som ble med Kondis og PWT Travel til Dolomittene i Nord-Italia første uka i juli. De som var med på turen kunne velge mellom flere alternative løyper som alle var godt mer- ket med blant annet røde og hvite Kondis-bånd. For undertegnede ble det i løpet av turen over 70 kilometer og 3000 høydemeter, men det var mange som valgte å overgå dette i massevis. Felles for oss alle var at alle turene startet med utgangspunkt i samme sted. Her ble vi sluppet av bussen. Vi tok med oss det vi kom til å trenge på turen, og lot skiftetøyet bli igjen i bussen. Deretter løp og gikk vi ut på tur etter den løypa vi selv ønsket å følge. Målgang var på et annet sted enn start. På den måten fikk vi sett mye variert natur på en og samme tur uten at det nødvendigvis ble så langt for de som ønsket seg en kortere tur. Etterpå møttes vi på en kafé for lunsj og sosialt samvær før vi ble med en av bussens avganger tilbake til hotellet. Totalt var vi 43 personer med på turen. Aldersspennet var fra 2-80 år. Synes du dette høres spennende ut, kan du forhåndsreservere plass på neste års tur til samme område. Tidspunktet for turen er ikke nøyaktig banket ennå, men det blir en uke i begynnelsen av juli. Ta kontakt med PWT Travel på telefon 32 78 61 80 eller på e-post til: jens@pwt.no Flotte løpeturer for Kondisgjengen i Dolomittene Flott utsikt: Turene gikk i variert ter- reng fra fjellrygger med vid utsikt til trivelige setervoller med rikt hus- dyrliv. (Foto: Marianne Røhme) Konkurranser: Hver dag var det mulighet til å være med på innlagte konkurranser. Her er det f.v. Solveig Fjelde, Maja Gran Erke og Lars Inge Arnevik som løper den lengste distansen i vårt motbakkeløp opp «Monsterbakken» i Cavalese. Dette er den samme bakken som langrennsutø- verne våre går som siste etappe i Tour de Ski. (Foto: Marianne Røhme) Vinner: Karsten Kopland var den ras- keste i vår uhøytidelige konkurranse opp «Monsterbakken». (Foto: Marianne Røhme) Første dagen: Vi startet med å løpe Seiser Alm Half Marathon første dag etter ankomst. De som ikke ville være med på halvmaraton, hadde mange andre turmuligheter i det fantas- tiske området. (Foto: Marianne Røhme) Topptur: Det ble tid til en ordentlig topptur opp til Torre di Pisa på 2671 meter over havet. (Foto: Marianne Røhme)